13. feb. 2012

Ferdig med Bestemorteppet!





Endelig! I sommer begynte jeg på mitt aller første ordentlige hekle prosjekt( se [her] og [her]).
Tidligere har jeg, som alle andre folkehøyskole elever heklet utallig luer og pannebånd,
men nå har jeg heklet mitt aller første vognteppe, så og si etter oppskrift.

Det tok sin tid, all trådfestingen tok motet av meg. Heldigvis ble jeg litt syk i helgen,
så da hadde jeg uendelig med tid til å feste tråder.

Jeg brukte oppskrift fra SandnesGarn, tema 24,  garnet  Sisu, og heklepinne 3,5.
Teppet ble tilsammen 56 gange 70 cm, 6 gange 7 bestemorsruter.
Håper det er stort nok til å kalles et vognteppet.

Nå er jeg fornøyd!

[Lampen] på det øverste bildet (sammen med kjøre Midnight og Moonbeam) har fått seg et lag grå spray på "stangen". Litt av et ork å spraye i grunn.

Har dere hatt en fin helg? Laget noe spennde?

Ja, nå må jeg løpe på forelesning!



10 kommentarer:

Skjerstad sa...

så fint teppet ble ! :)
Jeg ser bare for meg hvor stor jobb det er med monteringen !
Og lampa LOVE :)

Klem fra Janne

Lene sa...

Flink du er til å hekle da.. Urettferdig... ;) Tok nok litt tid å lage vil jeg tro! Men kjempefint resultat :) Må skjule skinnsofaen mest mulig. Hauger med tepper og pledd. :) Hehe.

Ha en fin dag!

Klem Lene

KROnPRINSESSENE sa...

Så flink du har vært og så kjekt det må være å være ferdig :)
Deilige farger.
Ha en fin uke.
Klem May Helen

Lene sa...

Vettu hva - jeg klarer rett og slett ikke hekle. Er det muli'... Prøvde nå igjen. Sett på hundre videoer på youtube. Skjønner ikke greia. Skal jeg stramme hver gang liksom? Eller skal det være løst? Om du skjønner.. Argh.. Snart går alt i søpla! :P

Ja, var ikke den flaska fiin? :) Fant den på bruktbutikken i dag :D

Klem Lene

Joni (pigesind) sa...

Så flott det ble! Trådfesting er grusomt kjipt, ja! Fargene var helt herlige:-)

Fin kveld til deg!

Benedikte sa...

Så flink du er! :) Kjempefine farger!

Anonym sa...

Hurra,så flink du er. Teppe ble nydelig.
hilsen tanteb

Rarerina sa...

Fin lampe, fin stol. Og så dyktig du er som lager teppe! Respect.

Anonym sa...

Det ser lunt og godt ut!
Jeg har begynt på noe lignende men litt enklere tror jeg.
Så få vi se om jeg noen gang blir ferdig!!

Basteljenta sa...

Flotte farger! Bra jobba!