25. okt. 2011

Foto-rull: Moldetur

Fotnote: 1. Jeg har på meg min fantastisk skreddersydde kjole fra vietnam. Den har så store fine blomster og crazy sjøgrønnfarge. En favoritt. 2; Date deo anno 1995, any takers. 3;Quality Christiania hotel Molde, selveste krim turister. 4; Byen hvor Ap fikk 1 % oppslutning har ironisk nok den samme røde rosen som symbol. 5; verdens fineste garn, men hva skal jeg gjøre med det?

Nå har vi nett kommet hjem fra en helgetur til Molde. For Hr forloved har familien sin der og i denne helgen feiret søsteren hans 30 års dag. Det var kjempe deilig å komme seg litt bort fra Bergen, ha litt mopsefri, solskinn og hyggelig selskap. Det er ikke noe som å ta en sikkelig fest med familie. Og tror du ikke at da vi ankom Molde ble vi servert ferske fjordreker og selvfisket krabbe, med hvitvin til. Snakk om luksus.

Jeg er fortsatt ganske inpirert av Redesign kvelden med Brigg, så foruten hjemmelaget brødkurv (av spenstig Ikea stoff, som jeg nesten ville ha selv), lagde vi en Lp klokke til jubilanten. I tillegg heklet jeg en bukett blomster til henne, og hr forloved lagde bursdagskort ala utpressningsbrev. Vi toppet det hele med å pakke inn gaven i et gammelt hokey bokbind fra hr forloveds barndom. Vi var ganske fornøyd med oss selv, og maste på jubilanten helt til hun begynte opppakkningen. Gøy å gi gaver man er fornøyd med.

I dag var det strålende vær, så da ruslet vi rundt i nærområdet og ned til Molde sentrum. Så på Kongebjørken som var skuffende liten, hadde fantastisk panorama utsikt, fant juletre på plantasjen, tok bilder av tusenvis av trær i vakre farger, spiste hamburger på kaien, fant drømmegarnet på salg, i det hele vandret rundt i tre timer, før vi fikk servert røkt fisk da vi kom hjem.

Dessuten ynes jeg det er så stas å se hvor hr forloved kommer fra, og alle barndomstingene og bildene og hele pakke. Jeg var så heldig at jeg fikk med meg mange bilder fra da han var liten. Sånt gjør dagen min altså.

Har du hatt en fin helg + hva har du gjort?

PS; visste dere at de fleste i molde kler seg i blått?


1 kommentar:

Hilde sa...

Klokken ble kjempe stillig. Du er flink.