22. sep. 2011

Prosjekt-kreativ103: Susseputa


Denne uka har jeg laget en kjærlighetsgave til hr Forloved. Vi arvet en megastor dunpute av Den populære tante B ( alle burde ha en tante B, og en tante A og en tante AB). Så jeg gikk til innkjøp av et gigantsisk hvitt putetrekk. Hr Forloved her helt forelsket i megaputen og føler han sover i en kjempe sin seng når han ligger på den.

Så med dette utgangspunktet tenkte jeg at jeg skulle lage noe søtt til han jeg er så glad i.


























....først såååååå
  • Klipte ut bokstaver og deretter stoff. Jeg gikk for ulikt stoff på hver bokstav bare for å være litt crazy.

























...og

  • Fant frem strykebrettet og strøk alt materialet fritt for skrukker.
























etterpå var det viktig å


  • finne den perfekte plasseringen..

























..før


  • jeg begynte å så på bokstavene med zikkzakk søm. Det er aller første gang je har sydd kronglete ting med zikkzakk, så jeg ble kokendes varm og kjempe nervøs. 

























Og her er det ferdige resultatet. Jeg ble fornøyd, hr Forloved ble fornøyd og mopsen brydde seg ikke så mye egentlig. iPod kameraet rettferdiggjør virkelig ikke puta, men siden det digitale kameraet mitt er nede for telling, må det bare bli sånn. Susse-puta skal ut i verden. 



Dette prosjektet kvidde jeg meg litt for. Så for meg mange skumle scenarioer, som et sammensydd putetrekk, bulkete bokstaver, skjeive bokstaver, en maskin som hengte seg opp og ødela alt. Men det gikk som en lek, og nå føler jeg meg som en verdens mester som kan klare alt, så lenge det inneholder bokstaver og zikkzakk søm.

Ingen kommentarer: