16. sep. 2011

Oppskriftsbox: Tante Bs Granola


I bunn og grunn er jeg ikke " å jeg elsker frokostblanding" typen. Men jeg elsker Tante Bs hjemmelagde granola. Hr Forloved lagde vår første runde Granola på søndag. Det gikk fort, og han var veldig flink. Han lagde ganske mye, men granolaen var borte innen torsdag.  Kjempe godt med vaniljyoghurt og banan.

This is how you do the granola:

1 kopp av hver: 
                          Rosiner
                          Sesamfrø
                          Linfrø
                          Nøtter
                          Solsikkekjerner
                          Kokosmasse

5 kopper:          
                          Havregryn

1 kopp:             
                          Matolje
                          Mørk sirup


  1. Bland alle tørrvarer i en bolle
  2. Varm opp matolje og mørk sirup til det er lunkent.
  3. Bland den lunkene vesken ammen med tørrvarene.
  4. Legg bakepapir i en langpanne. Og fordel røren rundt på hele langpannen
  5. 15-20 minutt i stekeovn på 175 grader.
  6. Husk å rør med jevne mellom rom så du ikke får brente rosiner. 
  7. La graolaen avkjøles.
  8. ... og VOILA! Mye bedre enn kjøpe musli!

BON APPETIT!


2 kommentarer:

Fabelaktig sa...

Yummi! Oppskrift er notert - og en dag jeg får tid skal jeg prøve meg på denne :)

Fabelaktig søndag!
Klem

Tine i Rosablokken sa...

Jeg kan bare si en ting; gled deg! Det er så godt og det er nesten så sunt. Og det beste av alt; så lett å lage.

Ha en flott mandag!