21. sep. 2011

Oppskriftsbox: episk Gulerot kake




Jeg har lagd endel guelrotkake. Som regel i rund kakeform. Jeg trodde jeg hadde funnet den beste oppskriften. Men da tok jeg feil. Det søte liv har selvfølgelig den beste oppskriften på langpanne gulerotkake.

Jeg hadde to gode hjelper med meg på kakebakingen hr forloved og onkel max. Og noen justeringer på oppskriften ble det.
  1. Smør istedet for soyaolje. Vi liker kakene våre usunne. 
  2. Grov raspet gulerot istedet for fin. Kjempe godt.
  3. Mindre melis og mer philladelphia ost i glasuren + litt klementinskall.
  4. .. og noe kortere steketid. Bløt kake er jo det beste.
For et kake kalas. For en glede. For en helg. 


Jeg garanterer den totale kake opplevelsen.

2 kommentarer:

Tante AB sa...

Hei Tine (og herr Forloved og Raoul)
Super blogg om hverdagslykke!! Koser meg og humrer og ler. Gulrotkaken skal jeg definitivt prøve ,alltid sagt at skal jeg først ha kake skal den være usunn :):) Ønsker dere alle en god dag.

Tine i Rosablokken sa...

tusen takk for hyggelig kommentar, da blir jeg så glad. Ja ikke sant; kaker skal være usunne, sånn er det bare. da fåår man bare spise det litt sjeldnere!

ha en fin dag til deg og!