1. sep. 2011

Prosjekt-kreativ103// Gerilja-perling


Denne uken har jeg hatt et lett prosjekt. Ideen fikk jeg i sommer da jeg var på barndomsgården min. Der har de dette veggbroderiet.


Min ide var å perle en av rutene. Ett slags gerilja-perling, i tråd med dette perleverket. Vet ikke helt om det blir gerilja perling, i den forstand gerilja brodering er gerilja, siden det ikke er sinte ord og uttrykk innvolvert. Men foreløbig kalles det gerilja perling siden det er perling etter mer tradisjonelle håndtverk.

Vel, her er i allefall resultatet.


Hadde tenkt å bruke en perle pr enktelt sting, men da ble det plutselig grådig stort, og jeg hadde i hovedsak mest pastell farger (note to selv; kjøp mer jordfargede perler). Så da la jeg rett og slett linjalen inntill dataskjermen og målte opp avstand. Det fungerte faktisk bra det. Noe ble i riktige proposjoner, mens andre ting, som "stjerna" ble litt anderledes. Men synes nå det ble ganske likt.

En liten digresjon: På  toårsdagen til hr Forloved og meg, fikk jeg noe jeg ønsket meg; to lysestaker fra Ferm Living. De har så mye fint. Men spesielt disse lystakene er jeg helt månebedåtten over. Og jeg  fikk to! Huu-Rra! Til og med i de fargene jeg likte aller mest.


Men jeg har ikke funnet ut den perfekte plassen for de enda. De skal synes, og de skal komme i sin rett. Til å begynne med, må jeg vel investere i et par lys. Gerilja-perlingen har heller ikke fått noe plass enda, men tenkte den skulle får stå i et av de tommerommene i Ikea-hylla vår.

Vel dette er ikke tidenes mest kreative prosjekt, eller mest nyttige. Men jeg har gjort andre kreative aktiviteter denne uken, som hekling og sy nye knapper på en av de gamle kjolene mine.

Har du gjort/lagd noe spennde denne uken?

Mopsen hilser, han sier han kjeder seg.

Ingen kommentarer: